Ana sayfa Masaüstü Monster Hunter: World Silah Rehberi | Greatsword

Monster Hunter: World Silah Rehberi | Greatsword

1385
0
PAYLAŞ

Greatsword hantal, büyük, kaba, gösterişli. Bu şekilde tanımlarsak bu silahı sanırım yerinde bir tespit olur. Kılıcı vurduğunuz zaman ses getirecek, savurduğunuz zaman rüzgarıyla canavarın sendelemesini sağlayacak bir güç bu silah. Tabi ki büyük güç beraberinde büyük sorumlulukları getiriyor…

Artılar ve Eksiler
  • Oyunda en yüksek hasar verme potansiyeline sahip silah.
  • Charge özelliği sayesinde normal atağı, ölümcül bir vuruşa çevirebilmeni sağlıyor.
  • Gelen saldırıları bloklayabilme özelliği. “Silah keskinliğinden yiyor ve oyunda ki en zayıf blok.”
  • Omuz vurarak ya da tekme atarak yaratığın sendelenmesine yarıyor.
  • Çok hantal saldırırken kendini çok açığa çıkarıyor ve toparlanması zaman alıyor.
  • Yürümek neredeyse imkansız, taşıyamıyorsun silahı.
  • Canavarlar genel olarak kombonuzu bitirmenize izin vermiyor.

Greatsword oynayacak olanların aklında şu iki şeyi netleştirmesi gerekiyor; yavaşım ama vurduğum zaman can sıkarım. Bu oyun stilini benimsiyorsan bu silah tam senlik dostum. Silahın “Charge” (doldurma) dışında çok bir özelliği yok. Silahı doldurarak vurmak için W + mouse sol tuşu ile kombomuzu yapmaya başlıyoruz. Bu kombo içinde istediğiniz herhangi bir vuruşu doldurarak daha fazla hasar veriyoruz, doldurma işlemini de mouse sol tuşuna basılı tutarak başarıyoruz. Yalnız profesyonel bir Greatsword kullanıcısı ile yeni başlayan çömez kullanıcıyı ayıran (sen değilsin tabi ki pampa ya yoksa niye okuyasın burayı “kıps”) ufak bir iki ayrıntı var.

Greatsword doldururken üstümüzde kırmızı bir aura oluşuyor, bu aura doldururken dikkatinizi çektiyse bir kaç evreden geçiyor. En son evresinde üstünüz iyice kırmızı ve beyaz ışıkla parlayıp pof diye bir ses çıkarıyor karakter. Bu evreler çok önemli, doldruma esnasında ya da geç bırakırsanız hasarınız da ona göre daha düşük oluyor. O auranın iyice kırmızı ve beyaz olarak parlaması çok önemli. Peki doldurma olayını halletiniz işiniz bitti mi? Hayır.

Üçlü doldurma kombosundan tabi ki son vuruşun en fazla hasarı vermesi gibi bir etken var. Komboyu tamamlayan üçüncü vuruş en ses getiren saldırınız oluyor. Yabancıların dediği “True Charge” saldırısı aslında bu. Şimdi bu komboların hepsini doldurup vurmak gibi bir lüksün ne yazık ki yok. Sen bu vuruşları yapmaya başladığın an canavar sana direk reaksiyon gösteriyor, ya kaçar ya bağırır ya da tutar laps diye bir tane çarpar bırakır. Canavar sersemlememişse, yorulmamışsa, uyumamışsa, sakatlanıp yere yatmamışsa bu komboyu maalesef yapamıyoruz. Bu etkenlerden biri olmuş olsa bile hızlı canavarlar yine kombonuzu bitirmenize izin vermiyor. Bu yüzden ilk iki saldırıyı normal yapıp sonuncu saldırıyı True Charge ile bitirmek her zaman en mantıklısı oluyor.

Kolay Bir Silah Değil

Bu silahı taşımak hiç kolay değil, oynaması çok zor ve seriye ilk başlayanlara önermiyorlar. Hantal olduğu için canavarların saldırılarından kurtulma ihtimaliniz daha az oluyor. Yaptığınız her saldırıdan sonra silahı sırtınıza geri takıyoruz ki yürüyebilme ihtimalimiz yine olsun. Yaptığınız her saldırının takım arkadaşınızı sendeletme etkisi var. Mesela Mouse iki tuşuna aynı an da bastığınız takdir de, takım arkadaşınızı adeta bir beyzbol topuna vurur gibi fezaya fırlatıyorsunuz.

Greatsword Sıralaması

Oyuncular arasında yapılan bir sıralama ile her bir silaha bir kategori belirlenmiş. Bunlar en iyiden en kötüsüne sırası ile SSS, SS, S, A ve B olarak adlandırılmış.

Tek Kişilik Oyunlar: SS Kategorisi
Çok Kişilik Oyunlar: S Kategorisi

Bu kategorilerin oyuncuların tercihlerine göre belirlendiğini hatırlatmakta yarar var.

Greatsword Zırhları

Bu zırhları toplama amacı genel olarak sizi engelleyebilcek canavar bağırmalarının önüne geçmek. Bu şekilde bağırsalar bile kombonuzu bir şekilde tamamlayıp, son bir vuruşu daha rahatlıkla yapıp yeniden kendinizi pozisyon etmenize yarıyor. Yani konu “Earplug” denilen bu güzide her derde deva yeteneğine geliyor. “Critical Draw” ile devamlı kılıcı sırtımıza takıp çıkardığımız için aktifleşecek bir kritik hasar yeteneği alıyoruz. Son olarak üstüne “Attack Boost” ekleyerek vurduğumuz hasarlardan daha çok ses gelmesini sağlıyoruz. Yine de nihai zırh parçaları bunlar değil tabi ki siz istediğiniz gibi şekillendirebilirsiniz.

WeaponPurgation’s Atrocity
HelmBazel Helm b
ChestDober Mail b
ArmsBazel Vambraces a
WaistBazel Coil b
LegsDober Greaves b
CharmAttack Charm III

Monster Hunter World Rehberleri

Monster Hunter: World’e içerik hazırlamamıza olanak sağlayan Kinguin.net‘e çok teşekkürler. Eğer MH:W almak istiyorsanız burayı ziyaret edebilirsiniz.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here