Anno 1800, bu seri için daha ne yapılabilir sorusuna Ubisoft ve Blue Byte Software’in vermiş olduğu en güzel cevap diyebilirim. Neden böyle bir giriş cümlesi kurdun derseniz çünkü Anno 2205 sonrasında aynı düşüncelere sahiptim.
Ancak kapalı beta ve öncesinde test sürümlerinde oynadıkça bu sefer bildiğimiz Anno formülünün üzerine neler eklendiğini görmüş oldum. Konuyu dağıtmadan alıştığımız neler var onları bir görelim. İlk olarak söyleyebilirim ki üretim zinciri kurmak ve gerekli iş gücünü ayarlamak eski oyunlardan farklı değil. Olmasına da gerek yok, çünkü çalışan bir sistemi bozmanın gereği yok. Çiftçi ile başlayarak en sonunda yatırımcı seviyesine kadar ulaşabiliyoruz.
Bu sefer sanayi devrimi döneminde olduğumuz için çevre kirliliği büyük önem taşıyor. Endüstriyel üretim için kurduğumuz bazı binalar çevresini dumana boğuyor ve çok net bir şekilde fark edilebiliyor. Bir diğer önemli kısım ise eski ve yeni dünya ayrımı. Bu kısımda tanıdık gelecektir çünkü eski dünyada üretemediğimiz bazı ürünleri yeni dünyada üretip buraya getirmemiz gerekiyor.
Diplomasi bana göre eski oyunlara göre daha iyi olmuş. Artık kim ile nasıl bir diplomatik ilişki kurabileceğimizi anlamak gayet kolay. Diplomasi menüsünde ilk bakışta neyin ne olduğunu net bir şekilde anlatıyor.
Goode Ailesinin Maceraları
Oyunda bir hikâye modu var. Babaları kuşkulu bir şekilde ölen Goode ailesinin maceralarını oynuyoruz. Oyunun bize verdiği görevleri yaparak hem hikâye hakkında bilgileniyoruz hemde yavaş yavaş oyuna ısınıyoruz. Ana görevler arasında adalarımızı istediğimiz şekilde düzenlemek tamamen bize kalmış. Ayrıca şehirde yaşayan halk bize görev verebiliyor. Çoğu zaman kolay olan bu görevleri alıp almamak bize kalmış.
Oyun dünyasına yakınlaştığımız zaman halkın neler yaptığını detaylı bir şekilde görebiliyoruz. Yangın çıktığı zaman yangın arabalarının koştura koştura alevleri söndürmek için nasıl çaba sarf ettiğini görebiliyoruz. Bu bakımdan detaylar gerçekten çok iyi.
Şimdi gelelim neler yeni. İlk olarak taslak modu işleri son derece kolaylaştırmış. Eğer bir binayı yapacak yeterli malzememiz yoksa binanın yapılacağı yere bir taslak koyabiliyoruz. Böylece yeterli malzeme olduğu zaman binayı hemen inşa edebiliyoruz. Yeterli inşa malzemesi olmasa da nasıl bir düzen kuracağımızı önceden planlayabiliyoruz.
Bir diğer yenilik ise keşif görevleri. Oyunda belli bir aşamayı geçince bir gemiyi keşfe gönderebiliyoruz. Önceden yanına verdiğimiz mürettebat, yemek ve tahta gibi malzemeler sayesinde görevin başarılı olma şansını artırabiliyoruz. Bu görevler sayesinde hayvanat bahçemiz için egzotik hayvanlar bulabiliyoruz.
Sonuç olarak baktığımız zaman Anno sevenleri kesinlikle kaçırmak istemeyeceği bir oyun olmuş Anno 1800. Hem eski oyuncuların, hem de yeni oynayacak olanların hiç düşünmeden başlayabilecekleri bir şehir kurma oyunu.