Ana sayfa Haber Green Hell İncelemesi: Büyük Amazon Tatili

Green Hell İncelemesi: Büyük Amazon Tatili

2257
0
PAYLAŞ

Creepy Jar’ın geliştirdiği yeni hayatta kalma oyunu Green Hell 29 Ağustos tarihinde Steam üzerinde erken erişim ile karşımıza çıktı. Yenilikçi mekaniklere sahip olmasına rağmen oldukça tanıdık gelen bir oyun Green Hell.

Amazon ormanlarında hayatta kalma mücadelesi verdiğimiz oyunun yenilikçi mekaniklerinin yanı sıra oldukça tanıdık mekaniklerle karşılaşıyoruz. Oyunun hikaye moduna sadece Tutorial kısmında göz atabiliyoruz. Hikaye modunun devamının ilerleyen günlerde oyunun çıkışıyla birlikte bizlerle olacağını düşünüyoruz.

Amazon’un derinliklerinde bir hayatta kalma savaşı: Green Hell

Erken erişim esnasında sadece Tutorial kısmında hikayenin başlangıcına göz atabildiğimiz oyunun özellikle “Craft” menüsü oldukça tanıdık. The Forest oyununu anımsatan “Craft” menüsünün kullanımı oldukça basit, yaratmak istediğimiz eşyanın gereksinimlerini kullanarak yeni eşyalar yaratabiliyoruz. Tutorial bölümünde hikayemizin bir diğer karakteri ile iletişimimizi el telsiziyle kuruyor olmamız bana Firewatch oyununu anımsattı. Ayrıca oyunun erken erişim versiyonunda genel oynanış oldukça başarılı olmasına karşın hikayenin eksikliğini hissediyoruz.

Green Hell craft sistemi oldukça basit ve tanıdık
Green Hell craft sistemi oldukça basit ve tanıdık
Yeni Mekanikler

Oyunun yenilikçi yapısı ise daha önce hayatta kalma oyunlarında karşılaşmadığımız bir sistem, yaralandığımızı karakterimizin homurdanmalarından ve vücudumuzu kontrol ederek fark edebiliyoruz. Oyun bu konuda kesinlikle bizlere özel bir menü ya da yöntem sunmuyor. Ayrıca akıl sağlığı da oyunda dikkat çeken bir faktör, karakterimiz karşılaştığı zorluklar karşısında yavaş yavaş akıl sağlığını kaybetmeye başlıyor.

Yaralarımızı sadece görsel olarak kontrol edebiliyoruz
Yaralarımızı sadece görsel olarak kontrol edebiliyoruz

Green Hell’in genelinde hayatta kalma sistemi oldukça başarılı fakat sürekli kırılan aletler ve akıl sağlığının her zorlukta yavaşça kaybedilmesi oldukça rahatsız edici olabiliyor. Örnek vermek gerekirse ormanda Jaguar ya da yerlilerin saldırısına uğradığınızda kaybettiğiniz akıl sağlığı göze batmazken, kurulmuş kamp alanınızda yeterli stoğa sahipken sadece ateşi yakamadığınız için akıl sağlınızı kaybetmek oldukça göze batıyor.

Oyun içerisinde susuzluk, açlık ve yorgunluk durumumuzu kontrol ettiğimiz genel bir arayüz yok. Fakat oyun içerisinde kullandığımız özel bir saat ile hayati fonksiyonlarımızı kontrol edebiliyoruz.

Bu saat hayati fonksiyonlarımıza bakabildiğimiz tek kısım
Bu saat hayati fonksiyonlarımıza bakabildiğimiz tek kısım

Ayrıca oyunun erken erişim versiyonunda genel oynanış oldukça başarılı olmasına karşın hikayenin eksikliğini hissediyoruz. Fakat yine de hayatta kalma oyunlarını oldukça seven biri olarak Green Hell’in ödevini iyi yaptığını söylemek istiyoruz, oyunun her adımında belgesellerde izlediğimiz ya da kitaplarda okuduğumuz Amazon ormanlarının derinliklerinin ne kadar tehlikeli olduğunu hissettiriyor.

Attığınız her adıma dikkat etmeniz gereken Green Hell özellikle hayatta kalma oyunlarında zorluk sevenlerin tercihi olacak gibi görünüyor.

Blizzard’dan Battle for Azeroth Açıklamaları

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here