Ana sayfa Oyun İnceleme Mortal Kombat 11 İncelemesi | Kırılan Kemiklerim

Mortal Kombat 11 İncelemesi | Kırılan Kemiklerim

149
0
PAYLAŞ

Mortal Kombat 11 dediğimiz an aklıma direkt gelen 27 senelik bir mazi oluyor. Çocukluğumuzun hazinesi diyebiliriz bu seri için. Düşünün ilk oyunu 1992’de çıkmış olan bu seri abim ve beni büyütmüş, Amiga 500 ile saatlerimizi harcamıştık. İlk çıkan serileri Midway Games yapmış olsa da 2010 yılında firmanın kapanmasından ötürü isim haklarını vermek zorunda kalmışlardı. Burada devreye giren NetherRealm Studio (o zaman ki adları Warner Bros Games Chicago), Mortal Kombat serisini alarak daha da ileri götürmeyi başardılar. Mortal Kombat 11 ile bu başarılarını devam ettirme niyetindeler gibi gözüküyor.

5 saatlik bir hikaye anlatımına sahip olan Mortal Kombat 11, kendisini ortalama bir dövüş oyunu hikayesinden bir tık yukarı taşıyor. Tamam dövüş oyunu içinde nasıl bir hikaye anlatımı olabilir diye tartışabiliriz, ama Mortal Kombat bunu en iyi şekilde yapan oyunlardan biri.

Mortal Kombat’ın artık klasikleşmiş unsuru şiddet bu oyunda da fazlasıyla bulunuyor. Açıkcası bu durumu artık bir sanat şekline dönüştürdüklerini düşünüyorum. Brutality ve Fatality’leri gördükçe, böylesini görmedim be abi dedirtiyor insana. NetherRealm firmasının dövüş oyunları tarzına odaklanması, meyvesini fazlasıyla verdiğini hissettiriyor. Injustice ve Mortal Kombat gibi seriler ile uğraşan firma, iki oyunda da biz oyuncuları tatmin etmeyi fazlasıyla başarıyor.

Boşa Harcanan Zaman Krypt ve Towers Of Time

Peki bu kadar güzelliğin arasında kötü şeyler de yok mu? Tabi ki var. Anlam veremediğim bir Krypt bilmecesi var mesela. İlk girildiği an güzel gözükmesine rağmen, aslında 1. nesil Tomb Raider oyunlarından daha kötü oynanış şekli olan ve  bulmacaların kalitesizliğinden oluşan bir oluşum var. Böyle olumsuzlukların üstüne buraya asıl girmemizin sebebi, haritada ki kutuların içinden karakter kozmetikleri çıkıyor olması. En kötü olan şey ise bu kutuların içinden çıkan çoğu şeyin tamamen şans faktörüne bağlı olması. İstediğiniz bir şey ilk kutuda da çıkabilir, sizi süründürebilir de.

Çok güzel düşünülse de uygulama da kötü bir tasarım olmuş Kyrpt ne yazık ki.

Towers of Time’ın işkencesi hayattan soğumanıza sebep oluyor… Buranın yapılma mantığı MKX’de “Mortal Kombat 10”, klasik meydan okuma kulelerinin “Challenge Towers” oyuncuları tatmin etmemesi yönünde alınan bir aksiyon olmasıydı. Tamam bazen eğlenceli etkenler olduğunu ben de kabul ediyorum. Ekranın dalgalı deniz de giden bir gemi gibi sallanması mesela, ama genel olarak diğer etkenler işkence ve hüsranla sonuçlandı benim için. Karşınıza çıkan rakiplerin sizden iki kat daha fazla yaşam barına sahip olması, ya da  size dokunduğun da karakterin kafasının karışması ve böylelikle kontrol tuşlarınızın tamamen değişmesi gibi.

Ne yazık ki burada karakterin için özel olarak uğraşabileceğimiz bir kule de bulunuyor, ama dediğim gibi bu etkenler işi gereksiz yere zora sokuyor. Gelen düşmanların zorluğundan bahsetmiyorum bile, çünkü buna yakın bir zaman da güncelleme gelecek dediler.

Kırılan Kemiklerle Görsel Şölen

Oyunun grafik bölümüne diyecek çok bir söz yok. Her zaman ki gibi harika bir iş çıkarmışlar. 2B bakış açısı olmasına karşılık araya serpiştirilen 3B animasyonlar, artık Mortal Kombat ve Injustice ile özleşmiş bir tasarım şekli olmaya başladı. Böylelikle oyuncuyu o 2. boyutun monotonluğundan uzak, sürükleyici bir atmosfere sokuyor. Dövüş mekanları detaylı şekilde tasarlanmış. Garip bir şekilde düşük seviye sistemli bilgisayarlar da bile, sağlıklı bir oynanış akıcılığı sunuyor.

Alışıldık çizgisinin üstüne çok fazla bir şey eklenmemesine rağmen, Unreal Engine motorunu yine sonuna kadar sömürmeyi başarmışlar. Karakterler daha canlı ve detaylı duruyor.

Ezilen Kafalar ve Patlayan Vücutların Senfonisi

Oyunun sesleri gayet yerli yerinde olmuş. Erron Black’in ateşlediği 6 patlar tabancadan tut, yumruk ve tekme seslerine. Fatality çekerken organların dağılma seslerinden tut, karakterlerin seslendirilmesine kadar her şey tam olmuş. Oyunu oynarken hiç bir şey eğreti gelmedi kulaklarıma. Aslında çok bir değişilik var mı derseniz ses için, benim gözüme takılan pek bir şey olmadı. Ne demişler? Çalışan bir şeyi bozmanın alemi yok.

Brutality ve Fatality’ler bir Mortal Kombat klasiği olmuş vaziyette.
Değişen Dövüş Mekanikleri

İşte zurnanın bağıra bağıra öttüğü yere şimdi geldi. MKX’den bu yana bazı köklü değişikliklere gitmiş NetherRealm Studio. Oyuna şöyle bir baktığınız an daha da yavaşladığını görüyorsunuz. Sprint “Koşma” özelliğinin tamamen kaldırılması, oyunu daha çok taktik gerektiren bir unsur haline getirmiş. Gap Closer “Ara Kapatıcı” ya da Zoning “Mesafe Koruyucu” karakterler daha bir önlem kazanmış. Bunların başında tabi ki de örnek vermek gerekirsek Scorpion, Kabal, Noob Saibot ve Liu Kang var.

Fatal Blows “Ölümcül Darbe” dediğimiz özellik maç da 1 kere kullanmaya indirilmiş. Evet tur da 1 değil. Yüksek hasara sahip bu hareket maçınız sırasında, rakibiniz ya da sizin sağlık barınızın %30 gibi bir orana inmesiyle açılıyor. Gayet güçlü olması, maç da 1 kere yapılabilmesi ile sabitlenmiş. Yoksa cidden çok canlar yanardı bu hareketler sayesinde.

Bir diğer değişiklik oyuna eklenen Krushing Blows “Kıran Darbeler” eklentisi olmuş. Bu hareketle maçın herhangi bir yerinde rakibinize normalinden daha fazla hasar verebiliyorsunuz. Yalnız bunu yapmak kolay değil ve belirli kritiklerin oluşması gerekiyor. Bunların tam olarak nasıl çalıştığını ben çözemesem de, aparkat vuruşları genellikle Krushing Blows olarak gerçekleşiyor.

Son olarak özellik barınızın ikiye bölünmüş olması. Defans özelliği bulunan barı kombo kırmaya, yerden hızlıca kalkmaya ya da bulunduğunuz dövüş haritasında ki çevrenizle etkileşime girmek için kullanabiliyoruz. Saldırı özelliği bulunan barı ise özel hareketlerinizi geliştirmeye yarıyor. Bunun sayesinde özel saldırılarınızın hasarını arttırmaya, rakibi kombo yapmaya hazırlamaya ya da saldırınız bloklanırsa güvenli biçimde pozisyon almanızı sağlıyor.

Towers of Time güzel bir eklenti olmasına rağmen, içinde kanser olacağınız bir sürü etken bulunuyor.
Mortal Kombat Serisi Yine Üzmüyor

Seriye yeni katılan bu çiçeği burununda taze Mortal Kombat 11 oyunu, isminin hakkını sonuna kadar vermeyi başarıyor. Krypt ve Time of Towers oyuna olumsuz bir etken oluştursa da, bu düşüncenin tamamen kişisel olduğunun da farkındayım. Ben beğenmedim ama siz sevebilirsiniz. Bir yazımızın sonuna gelirken gururlu bir şekilde diyebilirim ki, bu oyun “Al Git Abi” rozetini benden fazlasıyla kazanıyor. MK11 alın sizi üzmez.

Mortal Kombat 11’e içerik hazırlamamıza olanak sağlayan Kinguin.net‘e çok teşekkürler. Eğer Mortal Kombat 11 almak istiyorsanız burayı ziyaret edebilirsiniz.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here