Kushala Daora o ki göklerin efendisi, o ki heybetiyle rüzgara yön veren ejderha. Monster Hunter World dünyası içinde sanırsam ki oyuncuların sinirini en fazla bozan yaratık. Savaş alanı içinde ki devamlı kullandığı özellikler sayesinde, oyuncuya rahat hareket ettirmeme gibi ün edinmiş vaziyette. Rüzgarlar ve yarattığı hortumlar yüzünden bir zaman sonra göz gözü görmüyor, uçmaya başladığı zaman kolay kolay yere inmiyor. Biz de öylece bakarak aşağıya inmesini umuyor, inince de kısa süre de yukarı kaçmamasını istiyoruz.
Zor bir savaş, devamlı bir şeylerden kaçmak zorunda kalıyorsun. Gerçi şöyle bir düşününce bütün Arch Tempered yaratıkların zor olduğu kanısına varıyorsun. Amaç da bu değil mi zaten? Oyunun en zor görevleri olması gerekiyor bunlar.
Bu Yaratığı Alt Etmek İçin Rüzgardan Hızlı Olmalısın
Metalik derisi ve rüzgarlardan aldığı koruma ile Kushala Daora zor bir rakip olarak karşımıza çıkıyor.
Bu savaş için vermiş olduğum bir kaç karar var. Kushala Daora ne kadar Arch Tempered da olsa, hareketlerinde bir hızlanma görmedim. Mesela Teostra Arch Tempered hali, normal haline göre daha hızlı ve agresifti. Yine karşımız da hantal ve yere inmeyen bir Kushala Daora var. Bu hantallığı ise en büyük eksisi oluyor ve biz de rahat bir nefes alıyoruz. Bu yüzden maksimum Dodge/Kaçınma ve Bow/Ok silahını kullanıyoruz. Yere de inse, havaya da çıksa artık fark etmeyen bir etken oluyor bu bizim için.
Aşağıda ki tablo da görüldüğü gibi yaptığım her şey kaçınma üzerine kurulu. Bu şekilde bize dokunmasını da engelliyoruz. Attığı şeyler genel olarak bir yön de olduğu için, kaçınmak da çok kolay oluyor. Earplugs/Kulak Tıpaçları yaratığın bağırmalarından koruyor. Evade Window/Kaçınma Aralığı bize yaptığımız kaçınma hareketlerinde daha uzun bir aralık sağlıyor. Evade Extender/Kaçınma Uzatıcı yapılan hamleleri daha uzun bir şekilde yapmamıza yarıyor. Health Boost/Can Yükseltici bizim canımıza daha yüksek bir bar vermesini sağlıyor. Fortify/Kuvvetlendirme tek başıma oynadığım her oyuna aldığım bir özellik ve ölünce daha kuvvetli kalkmamıza yarıyor. Bunu tabi ki çoklu oyuncu modunda önermiyorum. Free Meal/Bedava Yemek cidden yazıldığı gibi, dövüş boyunca yediğimiz ya da içtiğimiz şeyleri belli bir şansla bedavaya yapıyor. Spread Shots/Dağılan Atışlar kullandığımız okların dağılan özelliğinin daha fazla hasar vermesini sağlıyor.
Ekipman | Dekorasyon | Dekorasyon | Toplam Yetenek | ||
Silah | = | Flying Kadachi Strikebow | Earplugs 5/5 Evade Window Evade Extender Health Boost Fortify Free Meal Spread/Power | ||
Kolye | = | Health Charm III | |||
Kafa | = | Bazel B | Earplugs | Fortify | |
Göğüs | = | Legiana B | Free meal | ||
Kol | = | Kushala B | Spread/Power Shots | ||
Bel | = | Bazel B | Evade Extender | ||
Ayak | = | Kushala B | Evade Window |
Hata Affetmeyen Bir Zırh Takımı
Yapılan her şey tamamen kaçınma üzerine olduğu için, hasar almamak için elinden geleni yapman gerekiyor. Fortify 3’e ulaşmadan neredeyse her hareketinde bu yaratığın seni yere yatıracağını anlamalısın. Elinde ki Bow sayesinde zaten çok fazla yaklaşmana gerek kalmadan, uzaktan işini hallediyorsun. Elin hızlı ve reaksiyonların kuvvetli olduğu sürece, bu savaşın senin için çok kolay geçeceğini düşünüyorum. Bow’a alışkın değilsen eğer, şu an gidip antreman yapmaya başlamalısın. Rüzgarın efendisi seni bekler.
Monster Hunter World Rehberleri