Ana sayfa Oyun İnceleme Yaga İncelemesi | Kötü Şans Yakamızı Bırakmadı!

Yaga İncelemesi | Kötü Şans Yakamızı Bırakmadı!

580
0
PAYLAŞ

Yaga, Slav mitolojisini temel alan bir dünyada geçiyor. Geliştirici Breadcrumbs Interactive, birbiri ile uyumlu bir dünya yaratmak için farklı mitleri, masalları ve eski pagan inançları başarılı bir şekilde bir araya getirmiş. Oyunun isminden de anlaşılacağı gibi ana karakterimiz Ivan’ı gözeten ve kendi amaçları için kullanan Baba Yaga bulunuyor.

Yukarıdan aşağıya bir perspektiften oynanan Yaga, gerçekten göze çok hoş gelen grafiklere sahip. Oyunun müziklerini dinlemesi oldukça keyifli olmuş. Müzikleri besteleyen Subcarpai grubu gerçekten güzel ve kaliteli bir iş çıkartarak sizi Yaga dünyasına çekiyor.

Demirci Ivan, daha geniş bir dünyaya girmeden önce köyünün eksantrik yerlilerinden görevler alıyorve bu görevleri yapmak için ormanlar, bataklıklar ve karla kaplı dağları keşfediyor. Rastgele oluşturulan haritalarda rol yapma öğelerinin bulunduğu bir maceraya atılıyor diyebiliriz. Görevleri bitirmek için karşısına bolca çıkan düşmanları pataklarken kimi zaman kritik noktalarda bir seçim yapmamız gerekiyor. Bu seçimler ise hikâyenin gidişini değiştiriyorlar.

Kötü Şans yakamızı bırakmıyor

Önünüze çıkan düşmanların arasından sıyrılarak mücadele eden dövüş eğlenceli ancak biraz sıkıcı. Ivan, yakın mesafede etkili temel bir saldırı yapabiliyor. Alternatif olarak ise güvenilir çekicini Thor’un Mjolnir’i gibi atıp geri çağırabildiği ikinci bir saldırısı var. Savaş esnasında kullanabileceğiniz iki saldırı bu ikisi olacak.

Ivan büyü kullanırsa, kurduğu kişilik tipiyle uyuşmayan konuşma seçeneklerini seçerse, şanssızlık seviyesi artacaktır. Dolduğunda, Likho (oyunun başında tüm bu talihsizlikleri başlatan kişi) ortaya çıkacak, Ivan’ı kovalayacak ve bazı silahlarını ve eşyalarını yok ederek onu cezalandıracak. Bu, özellikle üst düzey bir ürünü parçaladığı zaman, son derece sinir bozucu olabiliyor.

Demirci olarak Ivan, seyahatinde bulduğu çeşitli büyü eşyalarını bir araya getirerek yeni bir şeyler yaratabilir. Bunun arkasındaki fikir, oyuncuya gerçek anlamda yüzlerce farklı ve benzersiz silah yapabildikleri bir deneme hissi vermek. Ancak, çekiçinize, çatalı veya siperinize ne kadar garip ve nadir malzemeler eklerseniz verin, genel sonuç aynı olacak. Ivan, aşırı yüklü bir yıldırım atan harika bir çekice sahip olabilir, ancak temel saldırı zinciri değişmeyecek ve sadece birkaç küçük görsel efekt eklenmiş olacak.

Oyun 8- 10 saat gibi bir sürede bitirebiliyor. Kısa olmasının avantajı tekrar oynayarak daha önce denemediğiniz seçimleri yapmak olacaktır. Bu sayede daha önce görmediğiniz farklı sonları görebilirsiniz. Ancak tek ve uzun bir oyun süresi bekleyenler için Yaga oldukça kısa gelecektir.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here