Ana sayfa Haber Diablo IV Yeni Geliştirici Güncellemesi Karşınızda

Diablo IV Yeni Geliştirici Güncellemesi Karşınızda

5892
0
PAYLAŞ
Yetenek Ağacı

Yetenek ağacına dair son makalemizden bu yana geribildirimlerinizi yakından takip ediyoruz. Ekibimiz ayrıca sık sık gerçekleşen kapalı oyun testlerimizde (özellikle de geniş ilerleme testlerimizde) yetenek ağaçlarıyla epey haşır neşir olma şansı yakaladı. Bunların ardından doğrultumuza olan inancımız arttı ve bunu daha da genişletip geliştirmeye karar verdik. Örneğin birbiriyle ilgili yetenek noktalarını belli noktalarda toplayacağız. Böylece oyuncular dizilimlerini geliştirecek yetenek geliştirmeleri için ağacın öbür ucuna gitmek zorunda kalmayacak.

Yeteneklerinizi sıfırlama özelliği dengelemesi epey zor bir şey. Pek çoğunuz gibi biz de seçimlerin sonuçları olmasını ve her bir karakterin birbirinden farklı hissettirmesini istiyoruz. Diğer tüm karakterlerle aynı hale gelmek yalnızca tek bir tık kadar uzakta olmamalı. Tabii oyuna yeni başlayan oyuncuları farklı yetenekleri denemeye ve kendilerine uygun dizilimleri keşfetmeye teşvik etmeliyiz. Diablo IV’te yeteneklerinizi ve pasiflerinizi sıfırlamak mümkün olacak. Bunu sınırsız kez gerçekleştirebileceksiniz ama özellik bedelsiz de olmayacak. Bunu yapmak yeni karakterler için kolay olsa da karakteriniz ilerledikçe yeteneklerinizi sıfırlamanın bedeli de artmaya başlayacak. Oyunun ileri safhalarında diziliminizi değiştirmek önemli miktarda kaynak gerektirecek. Yani karakterinize adadığınız zaman ve çabaya denk bir bedel ödemeniz gerekecek.

Temel Nitelikler

Son yazımızda karakterinizin gücünün fazla büyük bir bölümünün eşyalardan geldiği konusunda sizinle aynı görüşü paylaştığımızı belirtmiştik. Ayrıca “Melek Kudreti” ve “İblis Kudreti” tanımlarının akıllarda canlandırdığı şeyler hoşumuza gitse de bunlar bir barbar, büyücü ya da druidin temasını pek de sağlamlaştırmıyordu. Dolayısıyla köklerimize dönerek ilk Diablo oyunlarındaki klasik RYO unsurlarını gözden geçirdik. Devasa canavar ordularını alaşağı edip bir sonraki seviyenize ulaşmaya çalıştığınız sırada aslında neler yapıyorsunuz? Tabii ki antrenman yapıyor, bir yetenekte ustalaşmaya çalışıyor ve kendinizi geliştiriyorsunuz. Giderek daha güçlü ve daha akıllı hale geliyorsunuz.

Bir seviye kazanmasının ardından barbarımız 5 nitelik ve 2 yetenek puanı kazanıyor. Seviye atladığınızda kuvvet, zekâ, çeviklik ya da irade niteliklerini arttırmakta kullanabileceğiniz puanların yanı sıra yetenek puanları kazanıyorsunuz. Çoğu barbar dizilimi yüksek miktarda kuvvete sahip olmak isteyecektir. Ancak karakterinizi oluşturup yetenek ve sinerjilere karar verdikçe diğer niteliklere de yönelmek isteyeceksiniz.

Diablo IV yetenek puanları

Barbar oynarken her bir kuvvet puanı yeteneklerinizin verdiği hasarı arttırırken; irade, hiddet kazanımını geliştirir, çeviklikse kritik vuruş ihtimali sağlar. Öte yandan büyücünün yetenek hasarını arttıran nitelik zekâdır. İrade ona kritik vuruş ihtimali kazandırır ve çeviklik de mana yenileme hızını arttırır. Her bir nitelik ayrıca ikincil bir savunma ilavesi sağlar. Karakterinizin nitelik dizilimini irade ya da kuvvet sağlayan eşyalarla destekleyebilirsiniz. Tabii yine de niteliklerinizin büyük bir bölümü puanlarınızı ne şekilde harcadığınıza bağlıdır.

Ve bu noktada işler gerçekten ilgi çekici bir hal alıyor. Her bir sınıfın yetenek ağacındaki pek çok nokta, belli temel nitelik eşiklerini sağlamanız halinde ilave etkiler sunar. Bunları açmak için yetenek puanı harcadığınızda taban etkiyi elde edersiniz. İlgili niteliği belli bir seviyeye getirdiğinizdeyse ilave etkiler açılır.

Diablo IV Barbar yetenek özellikleri

Diablo IV Büyücü yetenek özellikleri

Silah Türleri

Bir önceki yazımızda da söylediğimiz gibi temel eşya sistemine önemli değişiklikler getiriyoruz.

Söze Diablo IV’teki sınıfların emrine sunulan pek çok farklı silaha göz atarak başlayacağız. Silah türlerimiz görsel olarak birbirinden farklı ve barbarın cephanelik sistemi gibi özellikleri sayesinde anlamlı etkilere sahip. Ayrıca oyun motoru üstünde yaptığımız kapsamlı çalışmalar sayesinde silahların daha gerçekçi bir hissiyata kavuşmasını sağladık. Barbar, Kırılma esnasında gürzüyle yeri sarstığında bunu iyiden iyiye fark ediyorsunuz.

Ancak bir şeyler eksikti. Değneklerin asalardan daha hızlı olması; kılıçların ve gürzlerin farklı işlevleri gerçekleştirmesi gerekiyordu. Bunun pratikte neye benzeyeceğini görmek için son kapalı testlerimizde tüm silahlara hız değerleri ve karakteristik özellikler ekledik.

Genel olarak tek elle kullanılan silahlar hızlıca saldırıp konumunuzu değiştirmek için birebir. İki elle kullanılan daha yavaş silahlarsa daha yüksek hasara sahip. Bunların arasındaki farkı gerçek anlamda hissedebiliyorsunuz.

Hıza ek olarak her bir silah kendi fiziksel özelliklerine sahip. Bu özellik kalkanlar için blok değeri olarak karşımıza çıkıyor. Yani Sanctuary’de karşınıza çıkacak tüm kalkanlar, diğer büyülü etkilerine ek olarak blok değerine sahip olacak. Fiziksel özellikler aynı türdeki tüm silahlar için aynı ve değiştirilmeleri mümkün değil.

Eşyalara dair fark etmiş olabileceğiniz bir diğer noktaysa simgelerin her birinin asıl eşya modelinin yüksek kaliteli bir görselinden oluşması. Diablo gibi oyunlarda simgeler çok önemlidir. Havalı bir eşyanın kimliğine, en az onun karakterinizin üstündeki görüntüsü kadar katkı yaparlar. Hatta yüzükler gibi karakterinizin modeli üstünde sergilenmeyen eşyalar tamamen simgelerle ortaya koyulur. Bu simgelerin tamamını iyileştirdik.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here